Geoblog.pl    zjadarka    Podróże    Wrocław - Praga - Drezno 2015    Guten Tag Dresden

Guten Tag Dresden

Niemcy
Niemcy, Dresden

Wyjechalismy z Pragi z samego rana. Po drodze do Drezna zaplanowaliśmy jeden przystanek aby zobaczyc Bastei - skalne miasto we wschodznich Niemczech, położone nad rzeką Łabą. Jest to jedna z największych atrakcji regionu więc musiało się to znaleźć w naszym planie. Kamienny most z XIX w. łączy skały z ruinami dawnego średniowiecznego Zamku Neurathen. Zdjęcia z tego malowniczego miejsca załączamy niżej.
Do Drezna dojechaliśmy popołudniu jednak pozbawieni sił i zmęczeni mieliśmy siłę jedynie na zrobienie drobnych zakupów i kupienie pizzy na wynos.
Wieczorem Grzegorz wpadł na pomysł, aby pójść na spacer do pobliskiego parku. Park okazał się cmentarzem. Bardzo ładnym i klimatycznym cmentarzem. Na nasze nieszczęście zostaliśmy na nim zamknięci. Po obejściu kilku bram znaleźliśmy jedną furtkę, która była jeszcze otwarta.
Jutro ruszamy na zwiedzanie starówki Drezna. Mamy tylko jeden dzień więc to będzie szybkie zwiedzanie. Drezno i jego historia w pigułce.