Geoblog.pl    zjadarka    Podróże    Chorwacja 2014    Błogie lenistwo

Błogie lenistwo

Chorwacja
Chorwacja, Malinska

Nasze lenistwo wzięło górę nad chęcią zwiedzania. Nie pojechaliśmy do Baśki oglądać plaże, widzieliśmy je za to na google earth :). Potwierdzamy, są ładne. Jednak plaże w Malinskiej w zupełności nam wystarczają, więc zostaliśmy po tej stronie wyspy. Daliśmy Hornetowi i naszym tyłkom odpocząć. Z samego rana zajeliśmy najlepszą miejscówę na plaży. Miejscówa ta okazała się jednak pozostawać w cieniu do godziny 11 co dla mnie było katastrofą, ku uciesze Grzego (tak został Grzesiek nazwany przez właściciela apartamentów w Dubrowniku). Ostatecznie pół dnia spędziliśmy na plaży, przewacając się z boku na bok. Grześkowi udało się poganiać rybki pod wodą z gopro na głowie, więc każdy wyciągnął z tego dnia to co najlepsze. Wieczorem udało się nam po raz kolejny zajrzeć do opuszcoznego hotelu, którego historię zgłębialiśmy przez ostatnie dni. Hotel nazywał się Haludovo Palace Resort Hotel i był wybudowany w latach 70. przez bogatego właściciela gazety z USA. Urzędowali w nim jedynie goście z zagranicy m.in. Saddam Husajn. Budowa kosztowała ok 25 mln $ przez co to miejsce budzi jeszcze większe zainteresowanie. Oglądając stare zdjęcia hotelu (http://blog.la76.com/2014/02/tito-meets-penthouse%E2%80%A8/) zastanawia fakt, że taki kurort obrucił się w ruinę. Historia pokazuje jednak, że nawet tak wspaniały hotel, tak jak znaczna część Chorwacji, nie był w stanie przetrwać wojny i idących za nią przemian ustrojowych.
Jutro ostatni przystanek chorwackiej części wyprawy. Postanowiliśmy zostać 3 dni w Puli, mieście na półwyspie oddalonym od nas o niecałe 200 km.