Geoblog.pl    zjadarka    Podróże    Europa Wschodnia 2016    Złote piaski Bułgarii
2016

Złote piaski Bułgarii

Bułgaria
Bułgaria, Kranevo

Dojechaliśmy nad Morze Czarne, choć ani piasek ani morze nie są czarne. Jest za to miałki piasek, ciepła woda i muszelki. Poza jedną dziurą, na której Grzegorz o mały włos nie stracił koła i kufrów i jedną dziurą, na której opona podskoczyła mi 10 cm do góry i obtarła zadupek - było ok. Nuży nas czekanie na granicach. Pełne słońce, zero podmuchów wiatru i my siedzący na motocyklach w jeansach z ochraniaczami i czarnych kurtkach. Niestety Rumunia i Bułgaria są jedynie kandydatami do strefy Schengen przez co na granicach należy przejść normalną odprawę.
Jednak wszystko jest już nieważne. Dojechaliśmy nad morze i to się liczy. Przed nami 4 dni lenistwa. Sama miejscowość nie powala na kolana. Wygląda jak każda inna nadmorska miejscowość średniej klasy. Zatłoczona główna plaża, mnóstwo straganów, knajp i automatów z kawą na każdym rogu. Jedynej rzeczy, której tu brakuje to bankomat. W Polsce nie mieliśmy możliwości wymienienia pieniędzy na bułgarskie lewy, z resztą bułgarska waluta istnieje tylko teoretycznie ponieważ jej kurs jest powiązany sztywno z euro. Myśleliśmy, że tak jak w Bośni (gdzie sytuacja z walutą jest identyczna) będziemy płacić wszędzie euro. Po przyjeździe dowiedzieliśmy się, że wszędzie i za wszystko płaci się lewami a w całej miejscowości nie ma bankomatu. Są za to kantory. Trafiliśmy do kantoru przemiłej Pani, znającej 14 języków, w tym polski. Udało nam się wypłacić pieniądze, zjeść i pójść na plażę.
Po raz pierwszy nigdzie nam się nie śpieszy i nie nastawiamy na jutro budzika.
Zastanawiamy się jedynie czy nie organizować naprawy Grześka motocykla, ponieważ po przygodzie z wspomnianą dziurze zaczęło przeskakiwać drugie łożysko w tylnym kole. Ja od południa zastanawiam się, na której dziurze lub nierówności oberwała Ninja ale nie jestem sobie w stanie przypomnieć. Nie czułam dziś żadnego uderzenia jak to miało miejsce na Ukrainie i Mołdawii. Mam nadzieje, że poza przetarciu na grubej warstwie błota nic więcej się nie stało.
Będziemy się martwić później.
Na razie mamy zamiar porządnie odpocząć i... zrobić pranie :)