Geoblog.pl    zjadarka    Podróże    Balkan Trip 2018    Sjenica, czyli jak trailiśmy do muzułmańskiego miasta
2018

Sjenica, czyli jak trailiśmy do muzułmańskiego miasta

Serbia
Serbia, Sjenica

Pogoda nie pokrzyżowała naszych planów.
Wręcz przeciwnie, deszcz i chmury nadały naszym zdjęciom charakretu.
W południe dotarliśmy do Domu na Drinie. Początkowo myślałam, że został on zbudowanny przez buntownika, który miał dość ludzi lub polityki i wyniósł się na środek rzeki. Historia domu na rzece okazała się być o wiele prostsza. Dom zostal zbudowany pod koniec lat 60. przez grupkę nastolatków szukających miejsca do... opalania i odpoczunku. Środek rzeki wydał im się idealnym miejscem.
Początkowo wybudowali platformę, w późniejszym czasie zbudowali jednopokojowy dom.
Budynek kilkukrotnie był porywany przez rzekę podczas powodzi. Jednak za każdym razem był odnajdywany w dole rzeki, przywożony i odbudowywany na skale.
Co ciekawe, dopiero w 2012 r. jego zdjęcie pojawiło się w National Geographic i od tago czasu Dom na Drinie stał się celem wielu wycieczek, w tym każde i naszej.
Dojechaliśmy popołudniu do Sjenicy. Widząc po drodze kościoły rzymsko i grecko katolickie zdziwiliśmy się mijając na początku miasta meczet. Ludzie też wyglądają inaczej.
Całkiem przez przypadek zarezerowaliśmy nocleg w muzułmańskim mieście. W restauracji nie można zamówić tu piwa a po zachodzie słońca czas umilał nam nawołujący do modlitwy Imam. Trochę egzotycznie. Ostatni raz Imama słyszałam cztery lata temu w Bośni.
Czekamy na ostatnie śpiewy Imama i idziemy spać.
Plan na jutro - Uvac, dokładniej Kanion rzeki Uvac. Liczymy na udany trekking, kilka godzin słońca i piękne zjdęcia, którymi będziemy mogli się z Wami podzielić.